Varianten van beschuit met muisjes

Ik zat op de bank van mijn nicht. Ze was net bevallen van een mooie dochter en ik kwam de kleine meid nog eens bewonderen. De kraamhulp kwam uit te keuken en bood mij vriendelijk een beschuitje met roze muisjes aan. Ik glimlach, pak het bordje van haar over en ga weer zitten in de bank. Ik zie het beschuitje nog van mijn bordje schuiven, zo met een dubbele salto richting de grond. De muisjes lagen als een vrolijke confetti op de grond en mijn beschuitje lag er, met de boter kant naar beneden, netjes naast.
Nu weet ik dat niet iedereen net zo onhandig is als mij, maar origineel zijn de beschuitjes met muisjes niet. Daarom is het tijd voor een andere manier van trakteren, die misschien ook wat makkelijker zijn!

Lange vingers met muisjes
Benodigdheden:
- Lange vingers
- Chocolade
- Muisjes

Breek de chocolade in kleine stukjes en verwarm deze au-bain-marie. Zorg dat het water niet kookt, maar gewoon erg warm is. Wanneer het water kookt zal de chocolade te warm worden waardoor hij niet meer goed hard wordt. Doop de lange vinger in de chocolade en rol hem vervolgens door de muisjes. Leg hem op een bordje en herhaal dit bij de overige lange vingers. Leg de lange vingers pas op elkaar als de chocolade helemaal droog is, anders plakken ze aan elkaar.

Tip: Deze traktatie kan ook gemaakt worden met andere lekkere producten, in plaats van de langer vingers. Denk eens aan soesjes of marshmallows.



Cake pops met muisjes
Benodigdheden:
- Cakepops
- Chocolade
- Muisjes

De cakepops zijn makkelijk te maken met een vorm van bijvoorbeeld de Xenos en biscuitmix. Het is ook mogelijk om een biscuit te bakken (lekker makkelijk uit pak) en vervolgens te verkruimelen en met een witte chocoladepasta te vermengen. Je rolt er dan met je handen bolletjes van die je op een stokje plaatst. Plaats de cakepops in de vriezer. Smelt de chocolade au-bain-marie en haal de bevroren cakepops uit de vriezer (doe dit maar een paar per keer, anders ontdooien de cakepops). Doop de cakepops in de chocolade zodat ze helemaal voorzien zijn van chocolade. Rol ze vervolgens in de muisjes.


Zoen met muisjes
Benodigdheden:
- Zoenen
- Muisjes

Verwarm de bovenkant van de zoenen eventjes boven een warmtebron (bijvoorbeeld de kookplaat). Wanneer de bovenkant een beetje gesmolten is rol je de kop door de muisjes. Even wachten tot de chocolade weer hard is, en je traktatie is klaar!


Schepijs met muisjes
Benodigdheden:
- Schepijs
- Muisjes

Is het lekker weer tijdens het kraambezoek? Serveer een bakje ijs met 2 bolletjes schepijs met daarover wat muisjes gestrooid. Een heerlijke verkoeling!


Cupcakes met muisjes
Benodigdheden:
- Cupcakes (kant en klaar scheelt veel gedoe!)
- Topping (ook dit kan kant en klaar zijn uit de supermarkt, maar ook witte pasta is erg lekker)
- Muisjes

Bak de cupcakes zoals op de beschrijving van de doos staat en laat ze even afkoelen. Bestrijk iedere cupcake met een topping en besprenkel ze met muisjes. Een combinatie van een taartje en beschuit met muisjes!

Tip: Deze traktatie is ook erg lekker met tompoezen, in plaats van cupcakes en topping!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten